GROHE BeLux opent het GROHE Experience Center in Zaventem

GROHE, 's werelds toonaangevend merk voor complete badkameroplossingen en keukeninrichtingen, is verheugd de opening van haar GROHE Experience Center in Zaventem aan te kondigen.

Dit unieke belevingscentrum maakt het klanten en consumenten mogelijk het GROHE universum live te beleven. Zo worden de intelligente en duurzame designoplossingen -en ontwerpen er dankzij verschillende thematische omgevingen overzichtelijk voorgesteld onder de noemer "Pure Freude an Wasser":  het pure plezier van water.

Focus op personalisatie en de lokale identiteit
Een bezoek aan het GROHE Experience Center staat gelijk met een gepersonaliseerde ervaring, waarbij een GROHE-expert inzicht verschaft en vragen van de klant beantwoord. Ter plaatse kan het uitgebreide productassortiment bekeken, gevoeld en getest worden. De bezoeker komt hiermee ook in contact met de duurzame wereld van GROHE, producten en productieprocessen die op allerlei manieren bijdragen aan het verminderen van de ecologische voetafdruk. Zo heeft de bezoeker de mogelijkheid om een wastafelkraan en douche met waterbesparende technologie in werking te ervaren, en vast te stellen dat een laag waterverbruik met behoud van comfort hand in hand gaan.

Het Experience Center focust op de producten die relevant zijn voor de lokale BeLux markt. Door specifieke behoeften, smaken en wensen op het gebied van design, heeft elke regio een verschillend assortiment aan producten of ligt de nadruk op een categorie of productlijn anders. BeNeLux is bijvoorbeeld een echte markt voor thermostaten en luxe regendouches.

"De opzet van ons Experience Center is om klanten en consumenten te informeren, te motiveren en te inspireren. Als internationaal merk willen wij iedereen direct toegang geven tot onze producten en oplossingen. Een lokaal Experience Center zorgt ervoor dat wij in lijn met onze nieuwe commerciële strategie kunnen focussen op verschillende klantgroepen als consumenten en professionals in de BeNeLux. We kunnen ze beter bereiken en we kunnen inspelen op hun wensen en verwachtingen. Op deze manier zorgen we ervoor dat we niet enkel een oplossing op papier bieden, maar dat het daadwerkelijk gaat leven. Het is een plek waar we toegevoegde waarde kunnen leveren", aldus Stéphane Cassiman, Leader BELUX LIXIL EMENA.

Het merk richt zich op een breed publiek: architecten - ontwerpers die stimulatie zoeken voor een nieuw project, installateurs, groothandelspartners die uitgenodigd worden voor trainingen en ook eindgebruikers die een oplossing zoeken voor een badkamer of een keuken.

"In ons Experience Center gaan we verder dan een klassieke showroombeleving. Bij het eerste contact, aan de receptie, wordt de klant direct ondergedompeld in het ritueel van water. Dankzij verschillende thematische omgevingen, die elk corresponderen met een bepaalde levensstijl en universum, ontdekt de klant onze technologie en ervaart hij de GROHE-kwaliteit door het GROHE-productassortiment zelf te testen”, aldus Etienne Meurant, Leader Wholesale Channel Belux, LIXIL EMENA.

Het Experience Center biedt ook onderdak aan een nieuw trainingscentrum voor het trainen van externe klanten als ook het eigen GROHE-personeel. De GROHE-trainers kunnen er de installateurs tot in de kleinste details informeren waardoor zij met groot gemak en vertrouwen de GROHE-producten kunnen installeren. Op die manier garandeert het merk om hun service naar een hoger niveau te tillen.

Over GROHE N.V. - S.A.

GROHE, 's werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. Als internationaal merk streeft GROHE naar merkwaarden als technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid, met als doel "Pure freude an wasser" te garanderen. GROHE ontwikkelt al sinds de start nieuwe productcategorieën. Dit omvat de GROHE Blue en Red watersystemen en het recent geïntroduceerde GROHE Sense waterbeveiligingssysteem, dat een innovatief onderdeel is in de groeimarkt van smart home technology. Engineering, innovatie en design zijn als geïntegreerd proces stevig in Duitsland verankerd. Dat de producten het kwaliteitslabel “Made in Germany” dragen, versterkt het vertrouwen van de consumenten in het merk. Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 300 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.
www.grohe.be

Over LIXIL
GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation, een onderneming met meer dan 75.000 werknemers, actief in meer dan 150 landen, die genoteerd staat op de Tokyo Stock Exchange. LIXIL is internationaal toonaangevend producent van sanitair met naast GROHE bekende merken zoals American Standard, TOSTEM en INAX in zijn portfolio. Op basis van zijn Japanse erfgoed creëert het bedrijf toonaangevende technologie en innoverende producten van hoge kwaliteit die woningen transformeren en zo het dagelijks leven van meer dan een miljard mensen raken. Het verschil met LIXIL zit hem in hoe ze dit doen; door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding om de toegankelijkheid voor iedereen te verbeteren en verantwoorde bedrijfsgroei.
www.lixil.com

GROHE N.V. - S.A.